راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که ۴۳۱ محور درگیر برف است گفت: در بازه زمانی ۹ تا ۱۰ بهمن‌ماه سال‌جاری، انجام ۴۹ هزار و ۶۶۳ کیلومتر برفروبی در محورهای شریانی کشور با استفاده از ۲۰۰۱ دستگاه ماشین آلات راهداری تجمیعی از اقدامات این حوزه است.

 

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلام عباس بهرامی‌ا نیا مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اظهار داشت:  در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، لرستان، تهران، مازندران، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه در جریان است، همچنین در برخی از محورهای استان های ایلام، خراسان رضوی و گیلان بارش باران ادامه دارد.

مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص محدودیت‌های تردد بیان داشت: محور قدیم خرم آباد- پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد-پل زال و محور خرم آباد-کوهدشت انجام می‌شود.

بهرامی نیا محورهای ریگان- ایرانشهر را به دلیل تخریب بر اثر سیل از محورهای مسدود شریانی اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون محور کوهرنگ- مسجد سلیمان مسدود و محورهای پونل-خلخال- اردبیل نیز به دلیل بارش برف و یخبندان مسدود است.

مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: محورهای لاسم-ارجمند و وازک-بلده در استان مازندران، سروآباد-پاوه در استان کردستان، سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویر احمد، گنجنامه-تویسرکان در استان همدان و محور جدید هشتگرد-طالقان در استان البرز از محورهای دارای انسداد فصلی است.

بهرامی نیا با اعلام این‌که تعداد محورهای شریانی درگیر بارش برف در کشور ۴۳۱ محوراست، افزود: در بازه زمانی ۹ تا ۱۰ بهمن ماه سال‌جاری، انجام ۴۹ هزار و ۶۶۳ کیلومتر برفروبی در محورهای شریانی کشور با استفاده از ۲۰۰۱ دستگاه ماشین آلات راهداری تجمیعی از اقدامات این حوزه است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی تعداد نیروهای راهداری درگیر در این عملیات را ۳ هزار و ۳۴۵ نفر در روز و میزان مصالح راهداری زمستانی مصرف شده را ۱۰هزار و ۳۰۸ تن اعلام کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی