آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری اختیارات توزیع برق به استانها
هر میزان صرفهجویی یا توسعه تولید برق به سقف مصرف برق همان استان اضافه خواهد شد
معاون برق و انرژی وزارت نیرو از آمادگی صنعت برق برای واگذاری بخشی از اختیارات مدیریت مصرف و تعیین اولویت های توزیع برق بین بخشهای مختلف تا سقف مصرف برق به استانها خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی توانیر، مصطفی رجبیمشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: با انعقاد تفاهمنامه میان وزارت نیرو و استانداریها، امکان تعیین اولویتهای تأمین برق در هر استان با توجه به شرایط محلی فراهم میشود.
مصطفی رجبیمشهدی با بیان این که رویکرد جدید صنعت برق تقویت مدیریت استانی در حوزه مصرف و تأمین برق است، اظهار داشت: صنعت برق آمادگی دارد اختیارات مربوط به تعیین اولویتبندی تأمین برق را به استانداران و کارگروههای انرژی استانی واگذار کند تا مدیریت مصرف و برنامهریزی برای تأمین برق با شناخت دقیقتری از نیازهای هر استان انجام شود.
وی افزود: در چارچوب این سیاست، وزارت نیرو با هماهنگی وزارت کشور آماده انعقاد تفاهمنامه با استانداریهاست و از این پس هر میزان صرفهجویی در مصرف برق که از طریق بهینهسازی مصرف، مدیریت بار و یا افزایش تولید برق محلی از محل نیروگاههای خورشیدی و حرارتی در هر استان محقق شود، به سقف مصرف برق همان استان افزوده خواهد شد.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو با تأکید بر نقش مدیریت استانی در کنترل مصرف برق گفت: استانداران لازم است بر متناسبسازی روشنایی و سامانههای سرمایشی در مراکز تجاری، معابر و فضاهای عمومی نظارت جدی داشته باشند.
رجبیمشهدی همچنین همکاری استانداریها در جمعآوری برقهای غیرمجاز، کاهش مصارف نامتعارف و کنترل مصرف برق در ادارات و مراکز تجاری بزرگ را از الزامات مدیریت بهینه مصرف برق در کشور دانست و تصریح کرد: مشارکت فعال استانها میتواند نقش مهمی در افزایش پایداری شبکه برق بهویژه در دورههای اوج مصرف ایفا کند.



