رویدادهای بومی، پیشران توسعه گردشگری روستاهای قشم
نشست هماندیشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دهیاران بخش مرکزی با حضور آناهیتا احترامی بخشدار مرکزی، حبیباله یادروج، دستیار ویژه مدیرعامل و مدیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و عبدالمجید صلغی مسوول تدوین و ساماندهی «تقویم جامع رویدادهای روستامحور قشم» برگزار شد.
به گزارش گویای خبر به نقل از مرکز رسانه منطقه آزاد قشم، محمدرضا کلائی در این نشست با تاکید بر اینکه هر روستا باید بر اساس ظرفیتهای طبیعی، فرهنگی و اجتماعی خود توسعه یابد، گفت: رویدادهای محلی، آیینهای بومی و تجربههای منحصربهفرد هر روستا میتواند به فرصتی برای رونق گردشگری و افزایش درآمد مردم تبدیل شود.
وی افزود: رویدادهای هر روستا باید در «تقویم جامع رویدادهای روستامحور قشم» جای بگیرند و این تقویم به معنای تقسیم کار در جزیره است و روستاهایی در آینده انتفاع بیشتر خواهند برد که رویدادهای آنها در این تقویم ثبت شود.
کلائی همچنین بر حمایت سازمان از ایدههای خلاقانه و رویدادهای قابل اجرا برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد محلی تاکید کرد.
در ادامه این نشست، عبدالمجید صلغی نیز گزارشی از روند تدوین «تقویم جامع رویدادهای روستامحور قشم» ارایه کرد و دهیاران بخش مرکزی دیدگاهها و پیشنهادهای خود را درباره ظرفیتها و رویدادهای روستاهای این بخش مطرح کردند.




