وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش ضریب پایداری را رویکرد اصلی وزارت رفاه در مدیریت صندوق‌های بیمه اجتماعی زیرمجموعه این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی دولت مردمی سیزدهم تحقق حداکثری عدالت در کشور است.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست صمیمی که با حضور مدیران و کارکنان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و همزمان به صورت برخط با مدیران استانی و ۱۸۰۰ کارگزار سراسر کشور در محل این صندوق برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مجموعه مدیران صندوق، کارکنان و کارگزاران گفت: اقدامات خوب و جدی از زمان استقرار دولت سیزدهم در این صندوق انجام گرفته است که امیدوارم همین روند با قوت و قدرت در ستاد و استان‌ها ادامه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بهبود شاخص‌های عملکردی و حفظ پایداری صندوق (تعادل در منابع و مصارف) همانند گذشته، در آینده نیز بر اساس برنامه عملیاتی راهبردی باید در دستور کار قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش ضریب پایداری را رویکرد اصلی وزارت رفاه در مدیریت صندوق‌های بیمه اجتماعی زیرمجموعه این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی دولت مردمی سیزدهم تحقق حداکثری عدالت در کشور است.
مرتضوی تحقق حداکثری عدالت اجتماعی را هدف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: فشار بر اقشار ضعیف و کم برخوردار را به صورت کامل حس می‌کنیم ولی باید با تدابیر رئیس‌جمهور و برنامه‌های دولت، در راستای کاهش دغدغه‌های اقتصادی این قشر شریف و مقاوم تلاش کرد.
وی با تأکید بر اصل ٢۹ قانون اساسی، تضمین عدالت را راهبرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: ما معتقدیم باید از رویکرد بنگاه‌داری به سمت سهام‌داری حرکت کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت کلیه مطالبات صندوق‌های بیمه اجتماعی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ دنبال می‌شود.
مرتضوی با تأکید بر چابک‌سازی منابع انسانی شرکت‌ها گفت: وظیفه اصلی مدیران شرکت‌های اقتصادی وزارت رفاه، دفاع از حقوق و اموال ملت و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف است.
«علیرضا عسگریان» دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست وظیفه اصلی مدیریت صندوق‌های بیمه اجتماعی را حفظ و افزایش ضریب پایداری صندوق‌های بیمه اجتماعی عنوان و بر ایجاد تعادل و تناسب بین رویکرد عدالت اجتماعی و پایداری صندوق‌ها تأکید کرد.
وی افزود: تعادل بین منابع و مصارف صندوق بیمه اجتماعی باید در دستور کار باشد.
«بیت‌اله برقراری» مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این نشست از این صندوق به عنوان جوان‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور یاد کرد و گفت: اهداف اصلی تشکیل این صندوق کاهش فقر، ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی و ارتقای اقتصاد روستایی و عدالت اجتماعی است.
وی از راه‌اندازی بیمه تکمیلی این صندوق در استان‌های همدان، اصفهان و آذربایجان‌شرقی برای اولین بار خبر داد و افزود: جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید در سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است.
برقراری، رشد ۴۵ درصدی تعداد بیمه‌شدگان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این صندوق در دولت سیزدهم عنوان و تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد افزایش ۳۸۹ هزار نفری تعداد بیمه‌شدگان این صندوق بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان بدون کارمزد در سال ۱۴۰۱ به مستمری‌بگیران این صندوق از دی‌ماه پرداخت خواهد شد.
در این نشست صمیمی که با حضور «علیرضا عسگریان» دستیار ویژه وزیر، « محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، «داریوش ابوحمزه» معاون رفاه اجتماعی و «احمد خانی‌نوذری» معاون امور اقتصادی برگزار شد، تعدادی از مدیران شعب استانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به بیان دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی این صندوق پرداختند.
در پایان این نشست احکام ۶ نفر از  مستمری‌بگیران صندوق (سالمندی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان متوفی) توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنان اهدا شد.

  • منبع خبر : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی