ششمین فصلنامه اطلاع‌رسانی و اطلاع‌شناسی اندیشکده ادبیات پایداری منتشر شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، ششمین فصلنامه اطلاع‌رسانی و اطلاع‌شناسی اندیشکده ادبیات پایداری با عنوان «اندیشه‌نامه پایداری» منتشر شد. این فصلنامه که به همت حوزه هنری استان تهران و سردبیری جواد کاموربخشایش روانه بازار نشر شده است.
کاموربخشایش در یادداشتی به واکاوی ابعاد مختلف پژوهش پرداخته و اشاره کرده است که پژوهش در ادبیات پایداری را کودکی نوپا دانسته که نیاز به تجربه و شناخت بیشتر دارد.
در پرونده ویژه این شماره گفت‌وگوهایی با احمد خاتمی، محمدرضا صرفی، اسحاق طغیانی، کاظم کاظمی، احمد رضی، محمود رنجبر، فرانک جهانگرد،کامران پارسی‌نژاد، حامد صافی، محمدصادق بصیری و سیده زیبا بهروز تدوین شده است.
همچنین با نگاهی آسیب‌شناسانه به پژوهش‌های ادبیات پایداری از منظر استادان زبان و ادب فارسی، به گردآوری یادداشت‌هایی از  محمدرضا سنگری، کاظم کاظمی، علیرضا عبدالرحمن، حسین الهی، رضا صفری، مهدی کاموس، محبوبه شمشیرگرها و لورلی لینگارد پرداخته است.
ششمین فصلنامه ادبیات پایداری ضمن معرفی کارگروه‌های اندیشه‌ورز اندیشکده ادبیات پایداری، کمبودها و آسیب‌های حوزه ادبیات پایداری و همچنین آسیب‌های ترجمه پدیده‌های فرهنگی این حوزه را بررسی کرد.
در ادامه گزارش‌‌هایی از نشست‌های «بررسی وجوه افتراق و اشتراک ادبیات داستانی دفاع مقدس و  ادبیات داستانی دوره پهلوی دوم»، «دفاع مقدس، زیستمان ایرانی و ظرفیت‌های مختلف آن»، «وجوه افتراق و اشتراک شعر دفاع مقدس و شعر دوره دوم پهلوی»و «شعر اعتراض» را برای مخاطبان تدارک دیده است.
گفت‌وگو با فرزانه قلعه‌قوند؛ مدیر پژوهشی موسسه فرهنگی پیام آزادگان، معرفی کتاب‌های «تأملی بر روش‌شناسی پژوهش در حوزه دفاع مقدس»، «خاطره‌نویسی در زیست‌بوم دفاع مقدس»، «بر دیوارهای سوریه» و «جنگ و مطالعات ادبی» از دیگر مطالب این فصلنامه می‌باشد.
در  بخشی دیگر از ششمین فصلنامه اطلاع‌رسانی و اطلاع‌شناسی اندیشکده ادبیات پایداری، کتاب‌های پژوهشی منتشر شده در سال ۱۴۰۰ معرفی شده‌اند و طی سه گزارش آماری، معرفی اختصاری و بررسی و مقایسه اطلاعات به‌دست آمده از کتاب‌ها تدوین شده‌اند.
معرفی آثار مکتوب استان‌ها و اخبار و رویدادهای حوزه ادبیات پایداری با انضمام یادداشت احمد شاکری آخرین مطالب این شماره می‌باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران