انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی با حضور جمعی از خیرین حوزه سلامت در این بیمارستان آغاز به کار کرد.

 گویای خبر – به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، مراسم تاسیس انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی در تالار شهید پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد. این مراسم با حضور جمعی از خیرین کشور به منظور تاسیس انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی برگزار شد. در این مراسم دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی، اعضای هیات رئیسه، روسای بخش های این بیمارستان نیز حضور داشتند.
دکتر احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی، ابتدا ضمن خوشامدگویی و قدردانی از حضور خیرین، به خدمات خاص بیمارستان شریعتی اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ با تشکیل این جلسه، بنیان جدیدی برای حمایت از بیمارستان شریعتی و بیماران آن گذاشته شود. دکتر جمشیدی افزود: ما همیشه مدیون خیرین بودیم و از خدمات شما خیرین بهره‌مند بودیم از اینکه از بیمارستان ما و بیماران ما حمایت می‌کنید از شما تشکر می‌کنم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: خیرین شاهدهای خدا هستند
دکتر قناعتی در این مراسم با اشاره به حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این روز برای ما با خاطرات خوشایندی همراه است. از نزدیک فداکاری‌های رزمندگان را در آن روز شاهد بودم و فقط خدا و ملائکه می‌توانند در قیامت شهادت دهند که فتبارک الله احسن الخالقین آنها هستند. فتح خرمشهر یکی از شاهدهای خداست، مانند شکافتن دریا توسط موسی و مانند زنده کردن مردگان توسط عیسی. وی با بیان این که انقلاب و جمهوری اسلامی مظلوم است، گفت: این همه خدمت در ۴۳ سال قبل شده و این همه‌ پزشک‌ تربیت شده است. قبل از انقلاب پزشکان ما پاکستانی و افغانستانی و هندی بودند اما الان هموطنان ما از آمریکا می‌آیند به ایران و کارهای درمانی خود را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۱۸۰ سال سابقه علمی در زمینه‌های مختلف کارهای بزرگی انجام شده و کارهای بزرگی در شرف انجام است. تولیدات فنی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تمام تولیدات دانشگاه‌های کشور بیشتر است و در مسایل دیگر مانند دارو هم افتخارات ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع خیرین افزود: خدا هر کسی را لایق نمی‌داند که بخواهد او را در درگاه خودش دعوت کند. اینکه در امر‌ خیر قدم برمی‌دارد بدانید که خدا به شما نظر دارد. این را قدر بدانید و ادامه دهید.
در این مراسم محمدرضا کارگری، دبیر مجمع خیرین کشور جمع آنان را را قطعه‌ای از بهشت نامید و گفت: در این بیمارستان هم و غم پزشکان و پرستاران درمان بیماران است که مانند حضرت عیسی شفا می‌بخشند.
وی افزود: در دوران کرونا زحمات و خدمات درمانی را لمس کردیم و در این راه کادر درمانی شهدایی را تقدیم سلامت جامعه کرد. کارگری در ادامه خدمات کادر درمان را همچون ایثارگری های حادثه کربلا، شهدای حرم و بسیج و سپاه و نیروهای مسلح، خدماتی جاودانه دانست.

آیت‌الله محمود رضا جمشیدی: کسی که درد و رنج مردم را بردارد فقیر نمی‌شوند
آیت‌الله جمشیدی، رئیس هیئت امنای مجمع خیرین حوزه‌های علمیه کشور دیگر سخنران این مراسم بود در جمع خیرین گفت: خدا مسابقه را تشویق نکرده در روایات هم نیامده؛ اما در جاهایی تصریح شده و در قرآن کلمه «سابقوا» را داریم. در مورد مال و فرزند هم آنها را زینت حیات دنیا نامیده است. اگر فرزندان را جوری تربیت کنیم که باقیات صالحات شوند، برای ما باقی می‌ماند.وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند؛ به دیدن ما بیایید و اگر نتوانستید به دیدن شیعیان ما بروید. در راه ما پول خرج کنید (در حالیکه نیاز به پول ما نداشتند و می‌خواستند پول ما را طاهر کنند) اگر نتوانستید ‌‌در راه ما پول خرج کنید، در راه شیعیان ما خرج کنید.
آیت‌الله جمشیدی ادامه داد: کسانی که در راه خیر هستند هم راه را اشتباه نمی‌روند و اینکه در راه نمی‌مانند. با این اندیشه باید در مسابقه مغفرت الهی شرکت کرد و شما پزشکان و خیرین عمر خود را در این راه صرف کردید.
وی ادامه داد: بزرگی می‌فرمود؛ بعضی انسان‌ها فقیر نمی‌شوند و یکی از آنها پزشکان هستند؛‌ زیرا خدا به این انسان‌های بزرگ در همین دنیا تمکن نسبی می‌دهد چون درد و رنج ‌را از مردم برمی‌دارند. اولین اثر بعضی این کارها این است که به ‌زندگی ایشان برکت می‌دهد.
رئیس هیئت امنای مجمع خیرین حوزه‌های علمیه کشور افزود: بعضی کارها، شکرانه بعضی کارهای دیگر است. آنچه در مجموعه روایات فهمیده می‌شود این است که در سفر ما به سمت آخرت، به توشه احتیاج داریم. توصیه شده هر کاری که پیش آمد ولو کوچک بود آن را حقیر نشمارید شاید رضایت الهی در آن باشد و قطعاً درد را از دیگران برداشتن یکی از آنهاست. وی ادامه داد: از زمان آشنایی‌ من با بیمارستان شریعتی، راهروها همیشه شلوغ و مراجعه کنندگان از سراسر کشور بودند و این بیمارستان برای قشر عموماً محروم است. وی افزود: در جریان این فعالیت‌ها با پزشکان زیادی در سراسر کشور برخورد داشتم که بیمارستان شریعتی را به‌عنوان مرجع می‌شناسند.‌از طرفی محرومین نگاه خاصی به این بیمارستان دارند چون هزینه‌های درمانی در اینجا پایین است.
آیت‌الله جمشیدی در پایان گفت: شُکر این سلامتی که خدا به ما، خانواده ما و فرزندان ما داده این است که در این خیر‌ همت داشته باشیم.

بوربور: کار خیر باید نظام‌مند باشد
حبیب‌الله بوربور، رئیس مجمع خیرین کشور در نخستین مجمع عمومی خیرین بیمارستان شریعتی، پیشرفت‌ها و شرایط کشور را به دلیل وجود نظام دانست و با قدردانی از دکتر جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی و حسن حمزه زاده، انجام کار خیر را امری دانست که توسط خداوند در ذات تمام مخلوقات خدا نهادینه شده است.
وی افزود: انسان اشرف مخلوقات است و این طبیعی است که هر کسی کار خیر می کند اول خودش لذت می‌برد و ثانیاً اینکه باید کار خیر نظام‌مندی پیدا کند.
وی در ادامه با تشریح چگونگی اجرای طرح تشکیل مجامع خیری در بیمارستان‌های کشور گفت: بسیاری از پس هزینه‌های درمان برنمی‌آیند و باید این مجمع‌های خیرین به آنها کمک کنند. همچنین بسیاری از مشکلات سخت‌افزاری مربوط به تجهیزات بیمارستان‌ها را می‌توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مرتفع کرد. برای اسکان همراهان بیماران شهرستانی هم می‌توان علاوه بر احداث همراه‌سرا، از ظرفیت هتل‌داران و هتل‌سازان بخش خصوصی استفاده کرد. استفاده از بخش خصوصی علاوه بر کاستن از هزینه‌های مراجعه‌کنندگان و بیمارستان، فوایدی هم برای سرمایه‌گذاران دارد.
در پایان مراسم، انتخابات مجمع خیرین بیمارستان شریعتی برگزار شد. بر اساس آرای شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی، حسن‌ حمزه‌زاده، محمودرضا جمشیدی، محمدعلی روحی‌فرد، احمد خاقانی‌پور، اشکان تقی‌پور، نازک فردوس و محمدکاظم شاه‌حسینی به ترتیب با بیشترین آرا به‌ عنوان اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین بیمارستان شریعتی انتخاب شدند.
همچنین علی‌نقی تنعمی و مجید خلیلی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.
بر اساس نتایج این انتخابات نادر ریاحی و احمد حیدری به عنوان بازرس اصلی و احمد مهدی سلطانی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.
به گفته حمزه زاده، اعضای هیات مدیره مجمع خیرین بیمارستان شریعتی در اولین نشست مدیرعامل، رییس و نایب رییس و خزانه‌دار را انتخاب خواهند کرد.
دراین مراسم همچنین چند مستند ازفعالیت های بیمارستان شریعتی و خدمات درمانی آن به نمایش درآمد.

 

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی