وزیر کشور فراجا را بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی در ایجاد نظم و امنیت توصیف کرد و گفت: اعتماد مردم به فراجا سرمایه اجتماعی بزرگی برای این نیرو است.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز یکشنبه در بیست و چهارمین گردهمایی معاونان فرهنگی و اجتماعی فراجا، بر پایه همین سرمایه اجتماعی، خواستار برخورد قاطع با زورگیری‌ها شد.
وی مسائل اجتماعی را پیچیده دانست و تاکید کرد شناخت این پدیده‌ها، از مسیر روند پژوهی و نگاه علمی باید انجام شود.
وزیر کشور با اشاره به این که معاونت اجتماعی فراجا مسئولیت تعامل با مردم و شناخت نیازهای آنها را دارد، افزود: شان این معاونت شناخت عمیق نیازها و خواسته‌های جامعه متنوع و گسترده کشور است.
دکتر وحیدی به موضوع آسیب‌های اجتماعی در کشور به عنوان چالشی مهم اشاره کرد و گفت: معاونت اجتماعی فراجا به سهم خود در شناخت صحیح این آسیب‌های اجتماعی و اتخاذ راه‌حل‌های مناسب تلاش کند.
حاشیه‌نشینی از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور در نشست امروز بود که گفت: در سفرهای استانی همواره از مناطق حاشیه‌نشین بازدید داشته‌ام و باید در این حوزه با رویکرد جهادی و انقلابی بتوانیم این معضل را مدیریت کنیم.
دکتر وحیدی تصریح کرد: مناطق حاشیه‌نشین مستعد آسیب‌های اجتماعی است و همه دستگاه‌ها در این حوزه بایستی به مسئولیت‌شان عمل کنند.
وی اظهار کرد: معاونت اجتماعی فراجا با داشتن نگاه اجتماعی، فرهنگی و هنجاری ظرفیت خوبی در ارائه راهکار عملیاتی برای حل مسائل حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی دارد.
وزیر کشور با بیان این که در دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی عزم و اراده قوی برای حل مساله حاشیه‌نشینی وجود دارد، اضافه کرد: بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده بایستی این چالش مهم را در کشور حل کنیم که به نوبه خود بر رشد و توسعه همه جانبه استان‌های کشور اثر مطلوب دارد.
دکتر وحیدی یادآور شد: البته هم اکنون اقدامات خوبی در محلات کشور آغاز شده که تلاش داریم سرعت‌بخشی لازم را در این حوزه داشته باشیم.
وی با بیان این که آسیب‌های اجتماعی در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته جهان، در سطح پایینی قرار دارد، خاطرنشان کرد: نگاه دولت در جمهوری اسلامی ایران بر این مبناست که آسیب‌های اجتماعی کم نیز مهم است و نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.
موضوع طلاق و نزاع‌های خانوادگی از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی بود که گفت: در این خصوص ۱۰۱۰ دایره اجتماعی برای کمک به تقویت نظام خانواده از سوی معاونت اجتماعی فراجا فعال است.
وزیر کشور در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف هم با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران شکوهمند دفاع مقدس، تاکید کرد جامعه و بانوان ایران به لحاظ عفاف و پایبندی به ارزش‌های دینی و اسلامی بی‌نظیرند.
وی به اقدامات رژیم صهیونیستی و دشمنان علیه دستوراتی دینی اشاره کرد و گفت: با این حال، تلاش دشمن بر تضعیف حجاب، همچون گذشته محتوم به شکست است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور