رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از شناسایی ۷ شبه شبکه اخذ رشوه در شهرداری تهران خبر داد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، داوود گودرزی در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی در حوزه ارتقاء سلامت اداری با تأکید بر اهمیت تحول درون زا برای تبدیل شهرداری به نهاد خدمتگزار کارآمد، اظهار کرد: شناسایی گلوگاه‌های فساد ذیل این ابرپروژه تحول پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به رویکرد نظام‌مند مبارزه با فساد، یادآور شد: ما از این به بعد را درست خواهیم کرد اما به معنای بی‌توجهی و رها کردن گذشته نیست؛ باید هوشمندانه عمل کنیم که از این پس فسادی شکل نگیرد.

پاشنه آشیل مبارزه با فساد انتخاب صحیح مدیران و مدیریت است

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما تجربیات سالیان گذشته کشورهای مختلف را بررسی کردیم که ببینیم چگونه توانستند بر فساد فائق شوند. مساله مدیریت و انتخاب مدیران به عنوان یک نکته اصلی در مبارزه با فساد مدنظر است.

گودرزی با بیان این که بخش عمده ای از سالم سازی محیط انتخاب مدیران است، تصریح کرد: مساله تعارض منافع در حال پیاده شدن در شهرداری است و فرآیند الکترونیکی شدن امور نیز تا جایی که ممکن است در حال پی‌گیری است و اپلیکیشنی در شهرداری در حال تهیه است تا تمام امور مرتبط با مدیریت شهری برای دسترسی شهروندان تعریف شود و به دنبال آن امکان تخلف از بین برود.

وی با اعلام این که در برخی موارد دستورالعمل‌ها دست و پا گیر شده است، گفت: کشف تخلف و نحوه رسیدگی و مباحث فرهنگی و سازمانی نیز در مبارزه با فساد مؤثر است. اگر بتوانیم شفافیت را به سطح حداکثری برسانیم می توانیم محیط سالم‌تری را مقابل شهروندان قرار دهیم.

نگاه حزبی و سیاسی به موضوع مبارزه با فساد نداریم

وی تأکید کرد: در مواجهه با گذشته رویکردها و سیاست‌های ما مشخص شده و در این زمینه آبروی افراد، آرامش روانی مجموعه، عدالت و قاطعیت برای ما مهم است. ما نگاه حزبی و سیاسی نداریم و این مهم نیست که در چه دوره ای و چه حزبی فساد صورت گرفته است. اگر به فساد برسیم آن را به خوب و بد تبدیل نخواهیم کرد و برخورد قاطع انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان این که در برخی موارد ترک فعل صورت گرفته و یا اقدامات بر اساس قانون انجام نشده اما دست‌اندازی در بیت‌المال نبوده است، گفت: ماده ۱۲ به پنج نفر از شهرداران تفویض شده است. در این موارد با ماده ۱۲ در قالب تذکر و توبیخ حداقلی اقدام می‌کنیم که همین موضوع پرونده تخلفات را کاهش داده است.

گودرزی با تأکید بر مردمی‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت نظارت مردمی، تصریح کرد: هر هشت معاونت و هر ۲۲ منطقه جلسات ارتباط مستقیم با مردم داشتند؛ تمام مباحث مطرح شده ضبط شده و موارد پی‌گیری و نتایج آن مشخص شده است.

مانع پنج هزار میلیارد تومان معاملات و پرداخت های غلط شدیم

وی افزود: جلوی پنج هزار میلیارد تومان معاملات و پرداخت‌های غلط گرفته شده است. ۴۸ پروژه مشارکتی بزرگ در شهر تهران که عمده آنها دارای مشکل هستند. هفت شبه شبکه اخذ رشوه و ۷۵۰ فقره پرونده تخلفات فردی عوامل شهرداری شناسایی و کشف شد و پرونده‌های آنها در هیات تخلفات روبه اتمام است. از این هفت نفر، پنج نفر بازداشت شدند.

گودرزی با اشاره به بازپس‌گیری ۱۰۱ فقره ملک تصرف شده توسط افراد گفت: بیشترین املاک در منطقه یک شهرداری تهران واقع شده بود.

وی با بیان این که ۶ بازار ثابت و ۴۷ شب بازار ساماندهی شدند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۴۰ مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در منطقه ۱۸ و ۱۹ در این مدت صورت گرفت. بالغ بر ۳۹ هکتار اراضی تصرف شده نیز بازپس‌گیری شد.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری شهر